CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Nuffnang Ads

Selamat Datang Ke Blogger Cik Dyla

Tolong saye kawan2..ramai2 klik k? ^^,

Thursday, October 6, 2011

Menjelang Bajet 2012..

**berdebar debar jugak nak tau isi kandungan bajet 2012..first time merasa debarannya..**


Menjelang bajet 2012 yang akan diumumkan oleh Perdana Menteri Malaysia, YAB DATO' SRI HJ. MOHD. NAJIB BIN TUN HAJI ABDUL RAZAK, pada ari Jumaat ni...macam macam cerita yang dah dengar.. Banyak gak yang aku dengar tu berita berita baik untuk rakyat...Pasal naik gaji dengan bonus tu toksah cakap la..lagi la macam macam yang aku dengar..kalau ada kenaikan Alhamdulilah..syukur sangat sangat dengan rezeki Allah..tapi kalau takde kenaikan lak..hurm..syukur jugak la dengan rezeki yang diterima..harap harap rezeki yang tak seberapa ni dapat lah digunakan untuk menyara kehidupan seharian..


Dalam mendengar berita gembira tu, tak kurang jugak la ada suara suara sumbang yang mengata dibelakang..tapi kan heran jugak..suara suara sumbang tu kalau dapat imbuhan ambik gak..takde lak menolak..tapi mengatanya..hurm..Allah sahaja la yang tahu...


Kepada pekerja pekerja swasta pulak...aku tau misty ada yang kata "best la pekerja awam.. Asal bajet je dapat naek gaji dapat bonus.." sebab aku dulu pon penah kerja swasta then bila bajet je memang aku tak kan dengar sebab aku rasa macam takde keuntungan bagi aku.. tapi tapi tapi...lepas aku duk kerja kat goverment baru la aku tahu...so aku nak la nasihatkan semua.. Kalo kakitangan kerajaan dapat insentif or bonus jangan la marah kat kami... sebabnya..kami ni sangat sangat la jarang dapat bonus..aku dapat tahu dah brape tahun kakitangan kerajaan tak dapat bonus..kalau dapat pon hanyalah bantuan kewangan sahaja macam yang dapat sebelum raya tu..tapi kalau kakitangan swasta confirm2 tiap tiap tahun ade bonus...ade increment..increment plak banyak..increment kami ni tiap tiap tahun cume puluh puluh ringgit je...Percaya la...


Tapi pape pon..keseluruhannya... aku yakin bajet 2012 akan membawa keuntungan kepada semua rakyat..tak kesah lah pekerja swasta ke pekerja kerajaan ke...pekerja swasta pon sekarang dah ade keistimewaan yang kerajaan sediakan..contohnya macam program "Rumah Pertamaku" yang kerajaan lancarkan khas untuk kakitangan swasta..


Apa pon sebagai rakyat Malaysia kita kena lah bersatu padu ehh..salah tajok da ni..huhu.. sebagai pekerja kita kena la ada sikap telus dalam pekerjaan tu..jangan lah wat keje tak seberapa tapi harapkan ganjaran lebih lebih..memang tak la kan?? tepuk dada tanya selera..


K la..nak kuar makan ni..dorang dah tunggu tu...sempat lagi aku menaip! hihi ^^,

k till then..
bye..


thanks for reading,

No comments:

K I S A H A K U

"Hanya Aku Yang Lebih Mengetahui Diriku"