CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Nuffnang Ads

Selamat Datang Ke Blogger Cik Dyla

Tolong saye kawan2..ramai2 klik k? ^^,

Thursday, August 4, 2011

Mangsa Balingan Mercun...

hi assalamualaikum...
selamat berpuasa semuaa..alhamdullilah arini dah masuk hari ke-4 kita semua berpuasa..


pagi tadi mase otw nak gi keje macam biasa la aku misti dengar Riuh Pagi Era kat Era FM..wajib tu..tiap tiap pagi misty dengar punya celoteh Pak Nil, Ray dan Haniff..terhibur lah dengar celoteh dorang!...tiap tiap hari ade je la isu yang akan dibincangkan...and pagi tadi cerita pasal mangsa yang terkena serpihan balingan mercun masa meyaksikan perlawanan bola Malaysia menentang Singapura baru baru ni..



Masa tu..lepas nyanyian lagu Negaraku tetiba je ade bunyik mercun kat depan..aku yang duk blakang pun terdengar la bunyik mercun tu..sbb kuat kan. Dalam aty terdetik la jugak kenapa ada orang baling mercun kew?kan tak boleh bawak mercun...tapi sebab aku duk belakang tak de la aku kecoh kecoh...then masa tengah perlawanan aku terdengar la polis polis bantuan kat belakang aku dok cerita ade seorang peyokong matanya berdarah..aku ingat orang tu kene baling batu ke terhantuk ke ape ke laa...tapi tak de la aku amek port sangat kan...



then esok nya terdengar lak kat berita ada seorang peyokong yang buta mata kanan sebab terkena serpihan mercun tu...tragiss nyeee....sungguh tak sangka..elok elok datang nak berseronok tapi last last dapat bala plak!doktor sahkan mata mangsa mengalami kecacatan kekal that means sampai ke akhir hayatnye dia akan buta...
kecian la...mangsa baru berusia 29tahun and bakal meyambut cahaya mata yang pertama bila bila masa je...





kepada semua..beringat la sebelum nak buat pape..bukan beringat untuk diri sendiri je tapi untuk orang orang sekeliling kita...dah jadi macam ni macam mane?kita jadi punca masa depan orang lain menjadi gelap..sanggup ke macam tu? cube ingat balik macam mana kalau kita yang kena??fikir fikir dan renung renungkan lah..



by the way..anda boleh tahu perkembangan terkini mengena magsa balingan mercun ni kat fb..klik SINI

No comments:

K I S A H A K U

"Hanya Aku Yang Lebih Mengetahui Diriku"