CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Nuffnang Ads

Selamat Datang Ke Blogger Cik Dyla

Tolong saye kawan2..ramai2 klik k? ^^,

Monday, August 1, 2011

hari pertama puasa: berdebar-debar..

hi Assalamualaikum... =)


Alhamdullilah hari ni hari pertama berpuasa..
Alhamdullilah aku masih lagi berkesempatan untuk merasai nikmat berpuasa...



hari pertama berpuasa ni macam macam yang ada dalam hati ni...rase seronok dan tak sabar nak bukak puasa dengan famili kejap lagi and dalam masa yang sama berdebar debar..kenapa lak rase berdebar debar?? sebab aku ada lagi lebih kurang 24 jam je sebelum aku menduduki peperiksaan perkhidmatan..


sangat mendebarkan sebab ini kali pertama aku amek peperiksaan ni and aku harap ni jugak adalah kali terakhir aku mendudukinya..InsyaAllah...


untuk pengetahuan korang..setiap penjawat awam diwajibkan pengambil peperiksaan perkhidmatan untuk tujuan pengesahan dalam jawatan and sudah tentunya anda wajib lulus..kalau tak lulus tempoh percubaan anda mungkin akan dilanjutkan untuk tempoh 3 tahun lagi...fuhhhh..giler koo..aku tak nak sambung tempoh percubaan!!lambat la aku dapat beli umah nanti...Peperiksaan perkhidmatan ni terbahagi kepada 3 bahagian..Bahagian Pertama adalah ujian menaip dimana calon dikehendaki menaip dengan kederasan 18 p.s.m daripada rencana yang diberi dengan tidak membuat kesalahan melebihi 4% manakala bahagian 2 & 3 terdiri daripada 40 soalan aneka pilihan..masa yang diperuntukkan untuk semua exam adalah 1 jam setiapexam..



disebabkan ni kali pertama aku akan amek exam ni jadi membe membe ofis banyak la tolong..cikgu cikgu pun ade la bagi tips..and siap dapat buku untuk baca lagi..

TAPIIIII....

bile dapat buku bacaan tu...fuhhhhh lagi..hampir hampir pengsan!sebab buku yang nak dibace tu punye la banyak dan punye lah tebal!!warggggggggghhhhhh...nak nanges ase!takotnyee...bole ke ni??

see..i told u..banyak kan??korang sanggup tak baca banyak banyak dan tebal tebal ni?
diingatkan ini bukanlah komik Ujang ataupon Media Hiburan..
ini adalah bahan ilmiah...
jadi..
sanggupkah anda??

waarrggghhhhhh....


ade macam macam jenis buku ye kawan kawan...
kita ada Arahan Perbendaharaan, Arahan Perkhidmatan, Pekeliling, Perintah Perintahan Am, Tatatcara Pengurusan Pejabat and macam macam lagi lah..


saksikan lah sendiri dengan mata anda akan ketebalan buku buku ini..


fuhhhh....Ya Allah...permudahkan lah urusan ku ini...

kawan kawan...doakan saya juga ye??


No comments:

K I S A H A K U

"Hanya Aku Yang Lebih Mengetahui Diriku"