CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Nuffnang Ads

Selamat Datang Ke Blogger Cik Dyla

Tolong saye kawan2..ramai2 klik k? ^^,

Thursday, July 21, 2011

macaroni cheesse on cik dyla version!

Assalamualaikum :)

hye kawan2...entry kali ini kite akan belajar masak memasak bersame-same dengan chef yang TAK terkemuke pOnggg..tapi masih penuh ilmu masak memasak didada..wakakakaka..



ni cemua gara-gara berpuase la smlm..bile pose jew kan nafsu makan mula la semacam..
asal pose je misty nak google2 gamba makanan...
sekali tu teringin la plak nak makan Macaroni cheese...
dah puas tgok gamba aku pon google la resipi nyee....



sampai umah aku orter2 la balik resipi nya...
ikut selera aku la kan...




gamba aku xsempat nak snap sbb smlm sampai umah pon dah kul 06:30 pm...
masak-masak jew dah kul 07:15 pm...
nak rehat2 lagi...
so malas la nak amek gamba...
jadi aku gune la khidmat Mr. Google lagi skali utk bagi korg tgok and utk buka selera korang supaya korang pun mencube resipi yang aku post kat blog aku ni...


*
*
*
*
*
*
*
*




nak nampak indah mcm ni jangan la lupe taburkan daun parsley kat atas..xde daun parsley tabur daun bawang or daun sup pon bole...




perrgggghH!!very cheesyyyyyy..not suitable for whom are in diet oke??




nak extra cheese mcm ni korg boleh la lebihkan chedder cheese dlm resipi korang










oke...dah ade yang meleleh air liur ke blom??

kalo dah ade meh kite tgok bahan-bahan yang diperlukan dan cara-cara membuatnyee...




BAHAN-BAHAN:

Setengah biji bawang besar & 2 biji bawang putih dipotong dadu

(tapi disebabkan kemalasan melampau aku gune bawang yang dah siap blander jew)

2 tbsp tomato puree

(aku xguna tomato puree sbb malas nak bukak tin so aku gantikan dengan sos tomato jew)

2 tbsp cili boh

( aku malas nak gune cili boh so gune cili kering jew)

sedikit daging cincang

(xgune daging cincang sbb xsuke so gune sosej dan bebola ayam)

2 tbsp susu segar

( aku gune 1 kotak kecil susu jenama HL)

3 genggam macaroni

(tapi aku gune setengah kilo macaroni..sbb adik aku kuat mencekik..nak bg jiran lagi)

2 keping keju cheddar diparut

( aku gune 4 keping keju )

sedikit olive oil utk menumis

sedikit garam dan ajinomoto


CARA-CARA:

  1. Masakkan macaroni ikut belakang pek.dah sudah,tos kan air
  2. tumiskan bwg merah,bwg putih.dah naik bau..masukkan cili boh
  3. Bila cili dah garing, boleh tambah sedikit air (utk bg xhangit).kemudian, tambahkan tomato puree/ sos tomato
  4. masukkan pula sosej & bebola ayam / daging cincang..masak sampai daging tu masak
  5. Masukkan macaroni..kemudian tambahkan susu segar
  6. bila semua dah sekata, masukkan cheddar cheese,gaulkan sampai keju cair.garam n ajinomoto to taste..tambah sedikit lada hitam utk lebih urrmmmppp..
siap dan sedia dihidang...




SELAMAT MENCUBA!! +)







oke nak tepek sekejap muke owner blog ni dimeja makan...
tapi kualiti gamba kurang meyerlah..

sila gunakan cermin mata 3D utk lebih kualiti ya??





No comments:

K I S A H A K U

"Hanya Aku Yang Lebih Mengetahui Diriku"