CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Nuffnang Ads

Selamat Datang Ke Blogger Cik Dyla

Tolong saye kawan2..ramai2 klik k? ^^,

Thursday, July 28, 2011

gara-gara pashmina..

aku ade satu kesah benar yang nak share dengan korang...sudi-sudi la korang membacenya ek?


kadang-kadang kalo aku berjalan-jalan ase mcm teringin nak pkai loose shawl gune pashmina...sblm ni aku slalu gune selendang jojet or selendang cotton..xpenah la gune pashmina tu sbb aku ase mcm pashima tu besar sgt nak wat selendang..kalau nak wat selimut tgok wayang boleh la..



tapi bile tgok org pakai mcm cantek jew so timbul la keinginan utk mencube..agpun tak salah pun kalau kite cube kan??so nak dijadikan cerita semalam aku pon pergi la beli kat Tesco Bukit Tinggi..ade stall kecik2 yang jual tudung tu..and punye la gembira bile dapat beli 2 pashmina dengan harga RM10 sahaja setiap satu!murah kan??sebelum ni aku tak pernah tengok ade pashmina harga RM10..paling murah pun yang pernah aku tengok harganya RM15..tapi corak tak berkenan dihati la...




disebabkan baru nak berjinak-jinak dengan pashmina jadi wajib la beli warna hitam kan??so aku beli satu warna hitam and another one color mcm gold2 and silver2..mcm senang gak la nak match dengan bajuwarna laen...serius cakap mmc aku happy giler la bile dah dapat beli pasmina tu..dah beli balik umah la..nak jadikan citer malam tu aku teringat la nak try pashmina tu...aku cari-cari plastuk tudung tu sekali tak ade!!!then baru teringat yang aku tertinggal plastik tudung dalam troli!!!



wahhhh dahh ase nak nanges tau time tu...korang boleh rase tak mcm mane asenya kehilangan sesuatu???aku ase mcm tu la..ase down sgt....pastu aku nekad nak gi balik Tesco tu walaupun time tu dah kul 8:45 pm dan aku perlu mengambil masa 45 minit dari rumah untuk ke Tesco tu..aku sanggup asalkan dapat balik pashmina aku tu walaupun aku rasa mcm mustahil je nak dapat balik...



dah mcm org giler time tu aku bawak kete..adik aku kat sebeblah dah kecut perot..aku nak cepat sebab aku takot Tesco dah tutup..sa,api Tesco abes semua troli aku cari...nmpk je troli ade plastik dengan pantas aku berlari ke arah troli tu..tapi hampa...sebab aku x jupe..




last choice..aku jupe orang yang kutip troli aku tanya die kot2 ade ternampak tak plastik beg aku tu...Orang tu pekerja Tesco la..seorang lelaki berbangsa India berusia dalam 30an..


Aku: Pakcik, tadi ade nampak tak satu plastik beg tertinggal dalam troli?

Pakcik: Ape barang??

Aku: Selendang..

Pakcik: ooowwhh..kain sembahyang ke??

Aku: ???? a'ah yela...kain panjang bole wat sembahyang..

Pakcik: oowwhh..ade2..ade saya letak kat sane.. (sambil tunjuk ke satu arah)


dengan pantas aku berlari kearah tempat yang die tunjuk tu..pastu aku pon cari cari..tapi tak jumpe..dalam hati dah marah dah sebab ingat dia tipu aku...then dia pon sampai...dia bagi plastik tu kat aku..aku sambar then tros rase nak melompat2 sampai ke puncak awan!



akhirnyaaa....x sia-sia aku patah balik ke tesco walaupon jauh...ALhamdullilah...happy tak terkata!nasib baik ade pakcik tu simpan..then balik tu baru lah boleh drive dengan tenang sambil nyanyi nyanyi riang lagi tu!pastu siap belanja adik aku makan Char Kew Tiaw ag tu sebab aku happy kan..


moral of the story..jangan la lalai dan pelupa sangat mcam aku ni ye!kelak sendiri jugak susah..



hi..nama saya Dila! =)




No comments:

K I S A H A K U

"Hanya Aku Yang Lebih Mengetahui Diriku"