CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Nuffnang Ads

Selamat Datang Ke Blogger Cik Dyla

Tolong saye kawan2..ramai2 klik k? ^^,

Monday, July 18, 2011

ikan bilis mata biru??perrgghhh!!

pergghhhhh...
eh2..tetibe jew lak ckp mcm tu..
sbb xtau mcm mane nak ekspresikan perasaan aku utk cerite pasal tajok entry kali ni..




lupe lak bagi salam!
hye kamu2 semua...assalamualaikum...
sehat x??kalo sehat bole lah teruskan membace blog aku ni..
kalau x sehat plak kene cepat2 makan ubat utk mengelakkan dari terus terkena virus-virus yang sangat nakal selepas itu boleh lah menyambung semula pembacaan blog saye yew..





oke..seperti yang telah di war-warkan, last week aku ade kurusu kat Pangkor..
aku dpt tau pasal kene pergi kursus tu seminggu sblm tarikh kursus..
bile dengar jew aku kene berkursus di Pangkor mereka-mereka di Sekolah ni pakat order ikan bilis mata biru..


Haaa???ikan bilis mata biru???


first time aku dengar..
xtau lak aku ikin bilis ni ade yg bermata biru..
yang aku tau ikan bilis besar ikan bilis kecik ikan bilis dah kopek dengan ikan bilis belum kopek..
tu je la yg aku tau pun..
pastu tau makan..tapi xpenah ag ni dengar ikan bilis mata biru...


(kalau perhatikan betul2 mmg ikin bilis ni punye mate tu berwarna biru..p kalau ikan bilis yang kecik tu xnampak sgt la warna matanya tu)



bila da sampai di Pangkor n dapat peluang berjalan serta membeli belah aku pun mencari la ikin bilis mata biru yang di tempah oleh kawan2..
memula sekali kami dibawa ke kilang menjual makanan ni la...
masuk2 je aku da tanya org tua "ikan bilis mate biru ade??"
then org tu pon tunjuk la tempat ikan bilis yang beraneka macam dan jenis..
aku tanye la sekilo bape...
korang tau berape??



SEKILO RM50!!!



gilerrr la...terkejotttt berokk aku dengar...
mahalnyeeeee!!
deme bg duet kat aku pun RM50 je tp tu utk ikan bilis mata biru sekilo, sotong kering n udang kering..tapi skang ni harga ikan bilis tu je dah rm50 sekilo..
gilerr kentang la...ikan bilis sekilo ag mahal dari ayam???
ish2..tapi dah org order so beli la gak..
dahulukan la duet sendiri..
hoho T_T..



after gi kilang tu kami berjalan2 la ke Pekan Pangkor..
rupe-rupenya kat Pekan tu pun ade jual gak ikan bilis and yang agak menyakitkan ati tu barang2 kat Pekan tu ag murah dari kat kilang!!!
kat Pekan Pangkor tu ikin bilis mata biru harge dia RM30 je utk sekilo..




huwaaaa...
menangis guling2 aku kat situ!!
sobsobsob..
T_T



tak tahu la ape rasenye ikan bilis mata biru yang mahal ni..





mungkin sedap dibuat cucur ikan bilis dan diminum bersama-sama dengan teh O panas dan dihidang diwaktu petang... makan bersama2 keluarga tercinta..nak ag meriah boleh la jemput jiran tetangga makan bersama-sama..

atau mungkin enak dibuat sambal tumis..makan dengan nasi lemak...


haaa..yang ni feveret aku.. sambal tumis yang ade terung pipit tu... terung pipit tu goreng dulu... perghhh..terliurr.. nnt nak suh bonda tercinta buatkan laaa...



oke la korang..
sedikit pesanan..kalau korang bercuti dimana-mana and nak beli pape pandai-pandai la cari tempat yang menawarkan the best price supaye xmenangis mcm aku..
hohoho..

pape pun semua tu jadi pengalaman bg aku..
pengalaman yang dapat mematangkan...



daaaa semuaa..



No comments:

K I S A H A K U

"Hanya Aku Yang Lebih Mengetahui Diriku"