CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Nuffnang Ads

Selamat Datang Ke Blogger Cik Dyla

Tolong saye kawan2..ramai2 klik k? ^^,

Friday, June 10, 2011

memori perkhemahan..

cuti-cuti sekolah ni bile tgok pelajar-pelajar sekolah aku wat aktiviti perkhemahan aku pun nak mengimbau kembali la zaman-zaman persekolahan aku dulu..aku mmg suke sgt join perkhemahan..tiap2 tahun misty nak join..sebabnya bile pekemahan ni kite leh wat mcm2 aktiviti..aku paling suke bile wat ice-braking, jungle trackng and mlm kebudayaan..skit xbest aku tgok skola aku punye aktiviti pekemahan ni sbb student ramai India..so dorg punye aktiviti, communication sume in Indian..muak lak aku tgok..oke balik pada cite aku..dulu kalo aku gi pekemahan besenya aku mewakili Unit beruniform Renjer Puteri..dr zaman skola rendah mmg aku setia dgn unit uniform ni..kalo sekolah rendah dikenali sbg Tunas Puteri..bagi menengah rendah pula dikenali sbg Pandu Puteri manakala menengah atas Renjer Puteri..bagi aku, setiap perkemahan yang aku pergi ade memori tersendiri yang xmungkin aku lupekan..



antara kenangan yang xboleh dilupakan, mase aku form 2 kot..mase tu stp pasukan ade 4org ahli perlu mendirikan sendiri khemah dan hias sekeliling khemah gunakan brg2 semulajadi ikot kretiviti masing2..kami semua da la pempuan..terkial2 nak dirikan khemah and akhirnya khemah kitorg pon berjaya didirikan mcm khemah2 org laen gak..bangga la kan..kali pertama tu dirikan khemah..malam tu mlm pertama la nak tido kat khemah yg da kitorg wat tu..nak dijadikan cite mlm tu lak ujan lebat dengan angin kuat skali..dalam byk2 khemah, khemah kitorg yg ranap ditiup angin..kelam kabut kitorg slmat diri pastu last2 kitorg ber4 kene tido dlm dewan berhampiran sbb khemah da musnah..haha..klakar bile terangat kejadian tu..aku siap nanges sbb khemah runtuh...ase mcm da xde tmpt tinggal daa..



Second kenangan yang xleh lupe mase perkhemahan kemerdekaan mase aku form 4..buat kali pertamanya aku pengsan ketika tgh berkawad and akibatnya kena la beberapa jahitan kat bwh dagu..aku xtau mcm mane aku leh pengsan time tu..maybe sbb terlalu letih..bole lak pengsan..bile aku sedar2 je aku dah terbaring pastu aku dgr ramai panggil nama aku..sebab da berdarah2 tu cikgu nak bwk aku gi klinik tp aku xleh bgn sbb aku ase duniaku berputar pastu ade la plak mamat ni tawar diri nak dukung aku..huhu..tp syg..mamat yg tawar diri nak dukung aku tu bukanlah jejaka idaman ku..heee..pas balik klinik tu cikgu nak anta aku balik umah..tp aku xnak..aku bekeras gak nak teruskan pekhemahan aku so cikgu pon aku tp dia bwk gak la aku jupe mama sbb dia nak mama tau yg aku pengsan and kene jahit kat bwh dagu..pas tu aku troskan pekemahan pon aku dah xleh join pape aktiviti..kene tgok je..sbb dorg kate aku saket..huh!dah xbestt..


~ni la rupe aku pas kene jahit tu..nmpk x berbalut bwh dagu aku tu..kwn aku kate da mcm santa claus!~

And ade satu ag mase pekemahan kat Morib..yg ni best sbb utk kali pertama dpt try flying fox..perrgghhh!!mase memula fasi wat demo aku kat bwh da nanges2 sbb cuak..pastu bile dah try ase nak wat ag 45kali plak!hihi..bestt sgt..untong la sbb aku xbrape nak gayat dgn ketinggian so aku leh la try flying fox..pastu try panjat2 dinding wat wall climbing and aktiviti yg sgt mencabar bile kene masok lubang berduri..sgt mencabar oke yang tu!

~suke sgt pic ni!btw agak salah ye uniform aku ni sbb nye patutnye Renjer Puteri kena pkai tudung itam or biru gelap..tp kitorg suke2 wat undang2 sendiri kai tudung putih plak!huhu~


hurm..byk sgt kenanagan aku nak cite ni..tp nnt bosan lak korg nak bace..so nnt la aku sambung ag k?aku nak try godek balik album2 lama cari gamba masa dulu2..


No comments:

K I S A H A K U

"Hanya Aku Yang Lebih Mengetahui Diriku"