CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Nuffnang Ads

Selamat Datang Ke Blogger Cik Dyla

Tolong saye kawan2..ramai2 klik k? ^^,

Thursday, May 10, 2012

Dr. Blogger (Fatin Liyana) @ Nasi Lemak Kopi O TV9

Assalamualaikum..




sape ade tengok rancangan di atas?? aku tak tengok.. maklum la ari ahad kan.. so kalau kul 9 tu kekadang masih bermalasan di atas katil lagi.. dah celik tapi malas nak bangun tengok tv.. jadinya aku tengok youtube je laa... nasib baik ade youtube kan..


FATIN LIYANA... nama yang tak payah nak dikenalkan lagi.. ade ke yang masih tak kenal?? mungkin ada lah tapi dikalangan dunia blogging nama Fatin Liyana tu bukan lah asing kan... sape yang ade blog pasti akan follow blog dia dan ternanti-nantikan entry terbaru dia.. betul x?



kalau korang tengok rancangan di atas tu korang tau la serba sedikit pasal dia dan dunia blogging die..



kat sini sempat la jugak aku write down apa yang dia sampaikan berkaitan dengan blog.. boleh dikatakan tips jugak la untuk menjadikan blog kita semua ni dapat menarik perhatian pembaca.


1) Jangan tulis ketika marah. Tulis ketika bergembira. gaya ppenulisan ketika marah dan gembira adalah berbeza.


2) Jangan mengutuk / mengata orang lain di dalam blog. Tapi kita bebas untuk memberi pendapat kita mengenai sesuatu.


3) Tulis setiap cerita itu dengan details. Walaupun kelihatan seperti syok sendiri tapi penulisan dengan details senang untuk pembaca memahami apa yang kita sampai kan dan turut dapat merasai suasana yang kita lalui.


4) Tulis benda yang dappat memberi manfaat keppada semua yang membaca.


5) Jangan letak gamba syok sendiri terlalu banyak di dalam setiap post entry kita.


6) Jangan terlalu mengejar populariti.


7) Jangan terlalu mengejar income berblogging.




hurm.. aku sangat bersetuju dengan apa yg FL ni sampaikan.. Insyaallah aku akan praktikkan juga apa yang disampaikan...


walaupun FL tak baca blog aku tapi aku still nak cakap Thanks sebab bagi tips ni pada kami semua.. Wish u all the best in what u are doing... =)


p/s: amboi Fizo Omar.. nampak macam nak masuk jarum jeee... Jelly i...huhuhu



thanks for reading,
 

No comments:

K I S A H A K U

"Hanya Aku Yang Lebih Mengetahui Diriku"