CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Nuffnang Ads

Selamat Datang Ke Blogger Cik Dyla

Tolong saye kawan2..ramai2 klik k? ^^,

Tuesday, January 11, 2011

anak-anak kecil..PERMATA HATIKU..

hye kOwg..pe kabar?hOpe kOrg2 semua sehat la hendaknye..
cube kOwg bace tajOk atas tu..anak2 kecil..Permata Hatiku..wahhhh...xmalu kOt aku nak akui naluri keibuan aku ni semakin terserlah!hehe..aku mmg suke kan budak2 tecik ni!lagi pun..persekitaran aku mmg diwarnai dgn anak2 kecil..kat umah ain ade anak2 buah dia..kat umah aku lak ade adik2 sedara..adik2 sendiri and anak yang mama asuh...mmg penuh dgn anak2 kecil ni la...bg aku dOrg ni sgt la tulus..sgt suci..kite yg dewasa ni la yang mencOrakkan dOrg..baik didikan kite...baik la jadi nya n begitu la sebaliknye..


sebagai anak sulung..mmg jadi tugas aku didik adik2 aku..ade yang dengar kate n ade juga yang nakal ya rabbi..mmg kadang2 aku jadi give-up juga nak didik dorg ni..
tp aku tersedar balik..1 ari nnt aku akan ade anak sendirik n da jd tanggungjwb aku utk didik anak2 aku sebaik mungkin sO aku jadikan cabaran berdepan dgn adik2 aku tu sbg satu pengalaman yang dapat mematangkan aku dan bersedia utk mendidik dihari muka...aku tau tugas mendidik di mase depan lebih mencabar...kene sedia mental dan fizikal..

mama aku pOn mmg sgt sukekan budak2..kat mane2 saje mama akan cepat mesra dgn budak2..mama xgarang dgn dOrg sO dOrg pOn xtakOt dgn mama..sayang..lambat kOt mama nak merase asuh cucu sendiri!huhu..tp xpe la..mama dah banyak cucu sedare pOn..bOle la wat tumpang kasih sementara tunggu cucu sendiri..hehe..
penah gak aku terpikir, 1 ary nnt mungkin aku akan bukak tadika sendiri atau pusat asuhan untuk mama and aku sendiri..yela smpi bile nak keje makan gaji kan??masing2 pk kan nak ade bisnes sendiri..sO dO i..and aku dah nmpk bidang ape yang aku nak ceburi..minat dan tanggungjawab ni akan aku satukan dgn penubuhan tadika @ pusat asuhan aku sendiri..mama akan jadi pengetua and aku akan jadi cikgu yg akan mendidik anak2 kecil tu (wahhhh..besarnye angan2ku!)..pape pOn..tu semua maseh dlm perancangan and InsyaAllah akan aku realisasikannya..tp bkn dlm mase terdekat sbb aku kene abeskan degree aku dulu and aku akan amek Kursus Pendidikan Awal Kanak-Kanak dan kursus2 lain yang membolehkan aku utk bukak sebuah tadika @ pusat asuhan..amin!!semOga impian aku ni diberkati =)


nway..nak stOry psl dua Org dak yg mama asuh ni..kitOrg panggil mereka Abang n Adik..baru je lagi kOt mama jage mereka ni..dOrg pOn baru je pindah kat kwsan perumahan kitOrg kat Klang tu..
yang Abang nama dia Danial Faris..kOwg nak taO x???..misty xtau kan??haa ni nak gtaO..DANIAL FARIS ni la nama yang aku idam2kan utk anak aku 1 ary nnt!!ingatkan xde lagi Org gune nama ni..p ade gak!huhu..aku terlambat la..
--> utk anakku, xpe la kalO same pOn..aku ttp nak namakan anak aku dgn name tu! (^_~)

Okey yang c adik plak name dia Alisya Qistina..sgt petah and sgt cOmel Oke?tp syg..dia ade tanda lahir kat wajah die...tp die mmg sgt cOmel..mate bulat..bile senyum ade lesung pipit lagi tu..petah berkate2..sgt becOk..xsusah nak jage..semOga dia jadi anak yang tabah n xrase rendah diri dgn tanda lahir d muka dia tu..tu la satu2 keunikan dia..bak kate membe aku "anggapla kekurangan seseOrang tu sebagai satu keunikkan!" aku syg sgt kat adik n abg!!rinduu la plak kat dOrg ni..hurmm...
skali aku tgOk budak2 kecil ni wat aku jatO syg kat mereka...da lama kenal lagi la aku bertambah2 syangnye..nasib baik la bukan anak aku..kalO anak aku mmg aku xkan berenggang walau sesaat pOn!tapi aku heran la dgn segelintar manusia yang suke mendera kanak2!
xpaham la kenapa dOrg sanggup mendera? dOrg xrase heppi ke dgn kehadiran permata hati dOrg tu??ade mak bapak yang sanggup mendera anak2 sendri..eeiii kOrg xpenat ek buat anak pastu last2 anak tu kOrg dera??
kes terbaru baru je aku bace kat sOtkabar tadi (Berita Harian, 11 Jan 2011) seOrang kanak2 berusia 3 tahun meninggal dunia dipercayai didera..lepas bedah siasat terdapat lebih 73kesan penderaan kat tubuh badan dia termasuk paru2..bapa dan mak tiri budak tu ditahan reman utk siasatan lanjut..abang kanak2 malang2 tu pOn dimasukkan dihOspital kerana terdapat kesan kecedaraan ditubuh badan akibat penderaan..ish!xpaham la aku dgn kOrg ni..
budak2 3-5 tahun tu la yg syOk kite layan..keletah dOrg..manja dOrg..sgt cOmel...tp mcm mane la kOrg tergamak tgOk dOrang menderita??mmg kejam!!!
hurm...sedih plak bile pkkan nasib anak2 malang ni..!k la nak benti la..sebelum tu nak sertakan gamba2 aku bersama dgn anak2 kecil yang sgt cOmel dan aktif!..
ni anak2 buah aku..anak pada Kakak sedara aku..aiman dan ainina..aiman Darjah 3 skang..Nina plak darjah 2...mereka berdua akan dapat adik xlama lagi sbb kakak sedara aku tu ngah pregnant skang ni..huhu..bertambah la peruntukkan duit raya aku taOn ni...
yang ni plak pangkat sepupu..sepupu kecik...yang baju kuning ngan biru tu sepupu..yang baju pink tu adik aku..ni pic kat kg mase raye...
haa ni satu lagi pangkat sepupu..sepupu kecik gak!sepupu yang paling baru...huhubaru berusia 2 bln..nama dia Akhil Haziq...
yang sgt tembam dan putih melepak ni anak buah aku jugak..baru setahun..tembam Oke..nak dukung die..fuhhh...tp sgt comel..name dia Dhiya..
haa ni juge sepupu kecil ku..Alia Farhana..tahun ni 5 tahun n baru masOk Pra-Sekolah..Akhil Haziq tu adik dia Aliya ni la..Aliya ni mase xde adik sgt manja..skang ade adik pOn manja gak la..tp pandai jage adik dah..
ni juge sepupu kecil ku...aku suke sgt nyakat dia sbb dia suke jerit..dia jerit nyaring giler!hehe..name dia Aqhari tp kiteOrg panggil dia mamat!dia suke amek gamba...tunjuk jew cmre depan die cOnfirm die pOsing..
aku sgt syg giler kat budak ni!!name dia Nur Afrah Anuha...die ni mama asuh dye dari abes pantang smpi la umO 3taOn..pastu xjage sbb dOrg duk jaOh..sian mak ayah dye nak ulang alik anta dye kat umah aku...tp Nuha baru jew kehilangan ayah taun lepas..ayah dye meninggal sbb demam panas..dlm usia 4tahun die dah jadi anak yatim...sayu aty bile tetibe dgr die tnye mana ayah?

k yang last ni pic anak2 buah aku...yang kiri tu nama dia Faris..yang tgh2 abg pada Faris, Firdaus namanya and yang kanan tu kitOrg panggil Muaz saje..name penuh xtaO plak..kalO kOrg nak taO c faris ni sgt la nakal..asyik buli Muaz jew...cian muaz..faris anak Kakak sepupu aku and muaz plak anak adik sepupu aku...aku suke sgt cium muaz!faris pOn same..p mase faris kecik2 la..skang die xbesO sO nakal sket...huhu

2 comments:

~..UdadyaNNa..~ said...

cOmey gilerrrr......
sy pOn ske budak2...geram jer bile tgk dOrg tuh semuaa...huhuhu..
eh, npe xde pic ank pak man awk yg kt klang tuhh..

cik dyla said...

ade..p xsempat nak upload pic dorg..huhu..

K I S A H A K U

"Hanya Aku Yang Lebih Mengetahui Diriku"