CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Nuffnang Ads

Selamat Datang Ke Blogger Cik Dyla

Tolong saye kawan2..ramai2 klik k? ^^,

Sunday, May 3, 2009

cinta sang ratu..

cinta sang ratu?? saper ratu?? ratu aper?? huhu...ekceli aku nak gtau jew yg skang aku ngah baca sebuah novel yg bertajuk Cinta Sang Ratu ni...novel ni ditulis oleh novelis thriller pertama Malaysia, Ramlee Awang Murshid...aku ske sgt dan novel2 dia..bestt giler...hampir kesemua novel dia aku da bc...tinggal 2 je lg novel dia yg aku x baca lagi..satu tajuk dia Hijab Sang Pecinta and satu lg yg paling latest Mikhail..dia wat novel best sbb x mcm novel2 cinta yg lain..mcm Ramlee Awang Murshid ni mmg ada terselit kisah cinta dlm sume karya2 dia p dia lebih mengutamakan thriller la...kalau kite bc mmg kite pon akan terasa seram nya...terasa mcm kite ada dlm citer dia tuh.. best giler..

Cinta Sang Ratu ni adalah sambungan pd Bagaikan Puteri...Cerita mengenai Haryani yg koma. Spjg koma tu dia dah termasuk pd suatu zaman yg mmg xboleh diterima oleh akal waras kite la..
Haryani kembali pd zaman kurun ke-15..pada zaman tu dia bertemu dgn Laksaman Sunan..
Ramlee Awang Murshid ni pandai menghidupkan watak dia smpikan sesiapa yg baca novel ni, dorg mesti nak Laksamana Sunan tu jd teman hidup dorg..Laksamana Sunan ni digambarkan sbg lelaki yg cukup segala2nye...sifat2 yg ada dlm diri dia tu mmg jd idaman perempuan..
aku pon dah jatuh hati dgn Laksamana Sunan tu..baik hati, bertaqwa, beriman, taat perintah Allah..humm mcm2 lg....mane nak cr Laksamana Sunan pd zaman skng nih??

Aku da x sabar nak abeskan baca kisah nih coz nak tau pe terjadi pd Laksamana Sunan..sbb dlm Bagaikan Puteri ending dia Laksamana Sunan terkena panah beracun dr Ratu Sulaman masa tgh berperang...Ratu Sulaman ni pulak seorg pemerintah Pulau Utara yg ingin memusnahkan Laksamana Sunan..Ratu Sulaman ni digambarkan sbg seorg pemetintah yg kejam, zalim, jahat n mcm2 la...dlm Cinta Sang Ratu ni akhirnya Ratu Sulaman jatuh hati pd kemulian and budi pekerti Laksamana Sunan..ermm pe yg terjd seterusnya pd Laksamana Sunan?? Ratu Sulaman?? Haryani?? haaa kena la tunggu aku abes baca dulu..Lepas abes Cinta Sang Ratu ada sambungan nya plak tau yg bertajuk Hijab Sang Pecinta...p aku x beli lg novel tuh... errmm..sape2 yg da beli bg la aku pinjam...

p/s: sepjg bc novel nih hati aku merindui dia.....

4 comments:

~..PriNCEss DyaNa..~ said...

menariknya jugak citer dier..sy da terexcited giler nk baca nii..
nk pinjam laa...

dyla said...

best citernyew...
p ending dia Ratu Sulaman mati dibunuh Bonda sndr...sian Laksamana Sunan...

Patty said...

tertarik gak aku dgn ceta nie. Pinjam ek novel tu hehehe...

dyla said...

ok..ti i bg u pnjam..

K I S A H A K U

"Hanya Aku Yang Lebih Mengetahui Diriku"