CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Nuffnang Ads

Selamat Datang Ke Blogger Cik Dyla

Tolong saye kawan2..ramai2 klik k? ^^,

Monday, March 15, 2010

Kerang Rebus Cik Dyla

hehehe...kelakar x title post aku nih? title inspirasi dr Cik Diana.. kerang rebus?? bukan pe..aku tetibe je terasa nak mkn kerang rebus la..aku teringat ms aku mkn kerang rebus kat Kg. baru, sedap sgt..kerang dia besar and bulat2. Bile kopek isi dia xmelekat, sedap sgt and puas mkn..so arini aku terasa teringin plak nak mkn kerang rebus tut p mls nak gi Kg. Baru so aku pun mengambil keputusan utk buat sndr jew..

Dengan rajinnya aku ke Giant Ampang Point untuk membeli sebungkus kerang..aku pilih kerang yang agak besa..xmo la yg yg kecik2 sbb ti isi dia pon kecik so x best la...selepas selesai membeli aku pon balik la ke rumah..smpi umah aku ckp dgn mama yg aku teringin nak mkn kerang rebus and aku da beli kerang pon..pastu mama kata masak la sendiri..aku ckp “no problem punyee”..

So aku memulakan aktiviti merebus kerang..memula kerang tu kena cuci dulu..lama la gak nak cuci kerang ni utk make sure btol2 bersih..selepas tu aku siapkan bahan2 utk merebus iaitu sebiji bawang besa yang dipotong bulat dan beberapa biji cili padi ya diketuk..cara-cara utk merebusnya pula ialah masukkan air kedalam kuali besar...masukkan kerang bersama dgn bawang dan cili tadi pastu letakkan atas dapur. pasangkan api dan biarkn ianya mendidih...

~ni la rupenya kerang ku ketika direbus~

selepas beberapa ketika and kerang pun dah mendidih ttp la api and ready to eat...heeeeeeeeee
bestnye....p aku tau ada gak yang xske mkn kerang ni kan....aku pon xberapa suke sebenarnya..p masa mkn kat Kg Baru tu tgk Alin mkn kerang rebus trus aku pun teringin nak mkn kerang rebus tu..pas mkn sekali trus mcm suke plak...p xslalu la aku mkn kerang rebus..bile time teringin je...

eh k la..kerang aku dah siap so aku nak jamah dulu k..
jemput mkn semua...

2 comments:

Anonymous said...

bagus2... t bley ajar za masak lak...
heheheh..
t da kawen za amik kusus masakan ngan dila la ekk..
hehhhhe

cik dyla said...

hehehe..bole2...
ti leh jd kerang rebus cik za plak..
hehehe

K I S A H A K U

"Hanya Aku Yang Lebih Mengetahui Diriku"