CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Nuffnang Ads

Selamat Datang Ke Blogger Cik Dyla

Tolong saye kawan2..ramai2 klik k? ^^,

Saturday, July 13, 2013

PERSONAL REVIEW: BEDAK TANAKA

Assalamualaikum..



Ramadhan ke-3. Agak TERRRrajin nak update blog kejap gara-gara terbaca ramai yang update pasal bedak yang tengah fofular sekarang ni. Eden pon taknak la ketinggalan buat review jugak. Okay, bedak apa lagi yang tengah fofular sekrang ni kalau tak bedak dr Myammar tu. Bedak Tanaka..



Actually, dah berminggu jugak la aku try bedak ni.. and rasa puas hati sangat. Tu yang sibuk nak buat review jugak..



this is mine. Aku beli yang kecik je. 40g sebab ingat nak try je so yang kecik je la. Tapi, kecik-kecik dia pon besar gak. Padat. Kalau macam aku ni pakai sensorang je, asenya mau tahan 2-3 bulan jugak. Yang kecik ni harganya kalau tak silap RM15 la. Beli on9 dekat FB. Memula ingat yang beli yang rebranding oleh Nora Danish tu. Tapi masa tu dorang dah stopkan pengeluaran sebab katanya ramai yang tiru. Actually, yang macam ni pon original. Original pack. Yang Nora Danish tu telah di pack semula. Ada macam-macam warna. But, I choose green colour. Ada bau lime. Bau yang segar.



Lepas hampir 3 minggu guna. Macam tak luak lagi. Padahal tiap-tiap malam guna ni. Tu yang aku kata, kecik-kecik dia pon boleh tahan lama.

Cara nak pakai senang je..

i) basahkan muka.. Kalau nak pkai sebelum tido tu, kan kita digalakkan berwuduk sebelum tido, so pas amek wuduk tu jangan lap muka. Biar muka basah.

ii) lepas tu colek sikit-sikit bedak ni and sapu pada muka. Ikot la kalau muka berjerawat tu, pakai lah tebal sikit. Biar jerawat cepat kecut.




Antara kelebihan bedak tanaka ni untuk mengecutkan jerawat, menyegarkan wajih dan memutihkan wajah.



Aku rasa ianya berhasil untuk aku. Tapi, part memutihkan tu belum lagi la nampak kesannya. Tapi mengecutkan jerawat dan megecilkan liang roma tu YES.


Ada yang kata bedak tanaka ni bole jadikan as foundation jugak. Tapi, yang tu aku belum try lagi. Nanti lah kalau ade masa aku try.



Rasanya cukup la menaip ni. Till then. Bye.









thanks for reading this,

No comments:

K I S A H A K U

"Hanya Aku Yang Lebih Mengetahui Diriku"