CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Nuffnang Ads

Selamat Datang Ke Blogger Cik Dyla

Tolong saye kawan2..ramai2 klik k? ^^,

Thursday, July 11, 2013

Kenangan Tak Boleh Lupa di hari pertama puasa.

Assalamualaikum,


Alhamdullilah semalam dah selesai puasa untuk hari pertama.. Mesti ada macam-macam ragam hari pertama puasa kan? Haa, sebab itu la update entry ni.. nak cite jugak pengalaman berpuasa hari pertama. Bila dikenang-kenang balik, kelakar pun ade malu pon ade. Macam budak-budak yang baru first time berpuasa. Padahal dah bertahun-tahun puasa.



Tapi, ntah kenapa la semalam rasa lemau je. Padahal dah motivate diri sendiri ni..

"kamon dila, semangat!! wat kerja bersungguh-sungguh dapat pahala ramadhan ni!"


Tapi tak berjaya gak. Nak salahkan setan menghasut, kan setan dah kena ikat. Salahkan diri sendiri la yang tak kuat. Asyik tengok jam je and rasa macam alahai lambatnya jam ni pusing.


Nak dijadikan cerita, menjelang tengahari tu memang dah xleh tahan dah ngantuk tahap gaban. Tengok jam 1.30. Dalam hati cakap, boleh la amek cuci muka amek wuduk pastu solat zuhur tros. Mesti lepas tu segar.


Dalam bilik air, jumpa lak sorang cikgu ni tegur "hai awalnya,". Dalam hati berkata "awal apanya, dah masuk waktu, cikgu pon nak balik dah kan". Tapi tu kata-kata dalam hati je.
Kata-kata diluar hati "saje je kak, malas nak kuar ofis lagi amek wuduk"



Dah siap wuduk, masuk la ofis pastu tros ke belakang bilik pengetua (tempat solat). Time tu perasan gak member ofis macam pelik tapi dorang tak cakap pape. Aku pon terus la solat. Dah siap solat baring kejap telelap pastu bangun siap-siap kuar bilik. Kuar bilik tengok jam kul 1.10 petang. Aku ckp "eh jam ni salah ke?" pastu tengok jam punchkad lak.. SAMA. 1.10 petang gak.. besar kan mata lagi tengok. tak berubah.


Tanya member ofis, eh baru kul satu ke? pastu dorg suma kata yela baru kul 1.


Aku dah terdiam!! abes tu aku salah semayang la ni??!! GGGGRRRRRRrrr.. AKU MENGIGAU!!!
salah tengok jam! gara-gara tak sabar nak balik awal. Patut lah sume pelik. Dorang kate dorang terniat nak tegor aku, tapi dorang ingat lagi aku nak solat sunat.. siap ada yg cakap "bagusnya dila ni solat sunat." Padahal aku salah waktu!!!




Hihi, wat gelak jer la. Buat malu.




teringin nak terawih kat Masjid Negeri ni.. Tapi.. hish! malas sangat ni kenapa!!! sekarang dah ade surau baru kat belakang rumah so senang jalan kaki je pergi..
Tapi, still teringin nak terawih kat masjid negeri. Insya allah.




thanks for reading this,

No comments:

K I S A H A K U

"Hanya Aku Yang Lebih Mengetahui Diriku"