CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Nuffnang Ads

Selamat Datang Ke Blogger Cik Dyla

Tolong saye kawan2..ramai2 klik k? ^^,

Thursday, May 27, 2010

mate..mate..ohh mate..

bln ni bercerita ttg mate sahaje sbbnye bln ni aku telah d serang saket mate...ase nye sepjg 22thn aku hidup, xpenah la lg aku mengalami saket mate yg sebegini..berari2..berminggu2 lamenye...pandangan semakin kabur, nak drive xjelas, nak wat keje pon xjelas gak..email2 yg belambak satu pon aku xbukak sbbnye aku xjelas nak baca..nak baca 1 email pon berjam2 lamenye..udahnye keje aku tergantung mcm tu je la..

stelah mendpt feedback dari org ramai aku pon pergi la ke klinik utk kali keduanye..mcm biase aku klinik yg jd pilihan sudah semestinye KLINIK IDZHAM dan dokte yg sentiase merawatku adlah DR. SARIPAH..sampai2 kat klinik, dokter terkuzutt tgk mate aku...aku lak suspen..patutnye aku la yg kena terkuzut ini dokte plak terkuzut...antara dialog dokter mlm tu:


"mate awak ni dah teruk..awk kena refer kat specialist nih"
"saye kena jupe dokter mate ke?"
(aku tanye soklan bodo plak..confirm2 la kena g jupe dokte mate kan)

"saye bagi awk surat tuk awk refer ke dokter pakar"

kuar2 je dr bilik dokter tu aku ase nak nanges..terbayang d benak fikiran ku yang aku xdpt lg nak melihat wajah2 kesayangan aku..ase mcm belum puas utk aku menatap nye..terbyg juga yg aku xkan dpt melihat bagaimanakah rupa Daniel Faris yg aku idam2kan tu..huhu..

Esoknye aku ke spital dihantar oleh papa..memula aku berkeras nak pegi sndr..papa tnye bole ke aku bwk kete..aku kata bole..bole la..bole blaaa...aku cume leh bwk smpi dpn pagar je pastu mate aku silau n pedih sesgt..jdnye terpaksa la juga aku panggil papa...

Sampai2 kat spital, aku ke bahagian pakar mate..mcm2 gamba mate rosak yg aku tgk..lg kecut perut ku..dorg pon jlnkan eksperimen kat mate aku..suh aku cam no la..aku da la xjelas jdnye aku bantai la main sebut je ape yg aku nmpk wpon slh..selepas tu aku masuk berjumpe dgn dokter pakar mate...huhu..dokter tu muda n ensem..hihi..DR. CHAN name dia..kalau td pembantu dia wat eksperimen kat mate aku skang dokter tu palk..dia korek2nye mate aku..
siyes!!mmg aku ase nak nanges dpn dokte tu!pedihnye...tuhan saje yg tau...dah tu mate aku berdarah....aku kata kat dokte tu:

"Dokte, mate saya berdarah" pastu dokte tu jawab "Saya tau"

Hihihi..misty la dokte tu tau kan sbb dia yg wat eksperimen kat mate aku..dokter kata mate aku ni dah lame dibiarkan saket..and bile dah lame sakit, ade la bakteria2 yg datang singgah..tu yg lg melmbtkan mate ku dr baik, dokte pon tunjukkan la selaput2 yg dia korek dari mateku..fuhhhh seram beb!!!dia kata lg bakteria yg ade tu tebal n degil...goyang kepala lutut ku...

selepas selesai uji kaji and eksperimen keatas mateku..dokter nasehatkan aku duk rehat kat umah...dokter bagi aku MC lama gile...smpi 2 JUNE 2010!!fuhhh seminggu tu...lepas 2 june dokter suh aku dtg balik utk follow up...

arini ari ke2 aku duk kat umah..alhamdullilah mate ku da kurang bengkak and merah2 pon kurang..aku kena rajin sape ubat lg..mkn pon kena pantang...makan bubur je..benda gatal2 xley mkn...hurm..pape pon ni la pengalaman ngeri aku...pasni aku akan jg mate ku baik2..walaupon mateku x sebulat mate Heliza..x sehazel Aishwarya Rai..tp dgn mate ini la aku dpt melihat ciptaan Allah..dpt menatap wajah2 kesygan aku...kwn2 mari kite jg mate same2..mari mkn carrot!!!huwaaaaaaaaaaaaaaa...

P/S: buat shabt ku Cik Diana, dia pon ngah saket skng..saket GG...semoga cepat sehat ek?pasni kurang2kan la mkn eskrem and cokelet..xleh mkn choki2 dlm klas ag tau!

1 comment:

~..cik PriNCEss..~ said...

huhu..yerr cik dilaa...mekacehhh..syg kamoo..(^^,)

"p/s: kite br baca entry kamu niee.."

K I S A H A K U

"Hanya Aku Yang Lebih Mengetahui Diriku"