CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Nuffnang Ads

Selamat Datang Ke Blogger Cik Dyla

Tolong saye kawan2..ramai2 klik k? ^^,

Friday, May 28, 2010

cinta dalam hati..

hurm..bln ni bkn setakat cerita psl mate jew tp bln ni agak tekanan perasaan gak la bg aku..sbb nye aku kena berdepan dgn seseorg..xperlu la aku nyatakan sape dye pada aku..cukup la kalau aku cume bercerita serba sedikit psl dye..hurm..aku kenal dye melalui cite2 cik kiah..dye ni hurm agak istimewa jugak la...aku tau bln ni dye mengalami sedikit keserabotan...dye perlu berdepan dgn kenyataan kehilangan kekaseh aty..kekaseh aty akan berkahwin..bile dye tertekan..aku pon tertekan sekali..sbb nye aku sebenarnya da hampir putus asa utk menasihatinya..aku da hampir2 mengalah dan give up..aku hampir2 mau undur diri dari dye..
tiada lagi kata yg dapat aku katakan pd dye..dye penah tnye aku:

"kenapa perempuan kahwin awl?"

dari pertanyaan dye tu, menggambarkan kekecewaan aty dye..aku dpt rasekan..tp..x kah dye percaye pd rukun iman? iaitu percaye pada qada dan qadar? bukankah ape yg terjadi dlm hidup kite telah d tentukan semenjak d Loh Mahfuz lagi? bile kite dilahirkan, siapa pasangan kite, bile kite akan d kembalikan itu semua telah tertulis..janji2 Allah pd kite..ntah la..sayu aty aku utk menjawab pertanyaan dye tu..x semua perempuan itu kahwin awal..hanye yg terpilih sahaje..buktinye aku..kwn2 aku yg laen..kitorg blom lg pon kahwin..walaupon ade yg seusia kitorg ni da ade yg kahwin..

malam itu..malam sebelum kekaseh aty dye menjadi milik org laen..dye menyatakan keresahan atynye padaku..dye menyatakan kehilangan sesuatu yg d sygi...sbg wanita..aku terase dgn kata2nye..

kadang2 kite perlu redha bahawa x semua yg kite impikan itu akan kite kecapi..x semua yang kite ingin kan itu akan kite perolehi..perlu kuatkan iman d dada utk menghadapinye..pohon kekuatan pada yang maha Esa..sesungguhnye hanye Dia yang mengetahui ape yg terbaik utk kite..mungkin ade hikmah yang tersembunyi d sebalik ape yang berlaku..dan simpan sahaja cinta yg ade itu didlm hati..


*
*
*
*
*
*
mungkin ini memang jalan takdirku
mengagumi tanpa di cintai
tak mengapa bagiku asal kau pun bahagia
dalam hidupmu,
dalam hidupmu

telah lama kupendam perasaan itu
menunggu hatimu menyambut diriku
tak mengapa bagiku cintaimu pun adalah bahagia untukku,
bahagia untukku

ku ingin kau tahu diriku di sini menanti dirimu
meski ku tunggu hingga ujung waktuku
dan berharap rasa ini kan abadi untuk selamanya
dan ijinkan aku memeluk dirimu kali ini saja
tuk ucapkan selamat tinggal untuk selamanya
dan biarkan rasa ini bahagia untuk sekejab saja

Lagu: Cinta Dalam Hati
Penyanyi : Ungu
Album: Untukmu Selamanya

p/s: untuk kau yang x pernah paham...aku akan pergi...

4 comments:

putri adera said...

wah.... cik penasihat..

siap lirik lg... akak setuju ngan dyla...

(...x kah dye percaye pd rukun iman? iaitu percaye pada qada dan qadar? bukankah ape yg terjadi dlm hidup kite telah d tentukan semenjak d Loh Mahfuz lagi? bile kite dilahirkan, siapa pasangan kite, bile kite akan d kembalikan itu semua telah tertulis..janji2 Allah pd kite..)

dyla said...

hihihi..cik penasehat??sebenarnye sye nasehatkan diri sye..

thank u sbb setuju dgn saye..

~..natakafisha..~ said...

hurmm sesey nye... cian die... asal ex nye kawen ngan owang len??

dyla said...

hurm...dyla pon sedey n cian gak kat dyla sbb nak berdepan dgn dye...
p ex dye xsalah...dye pon xsalah..cume dye xley terima kenyataan lg...
kan jodoh telah d tentukan??kalau da bkn jodoh dorg bersama dorg xkan bersame kan?
dyla ttp akan doakan dorg berdua bahagie dgn kehidupan masing2..
amin...

K I S A H A K U

"Hanya Aku Yang Lebih Mengetahui Diriku"