CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Nuffnang Ads

Selamat Datang Ke Blogger Cik Dyla

Tolong saye kawan2..ramai2 klik k? ^^,

Friday, September 18, 2009

Kemaafan Di Aidilfitri..

Tinggal seari jew lagi kite akan meyambut Hari Raya Aidilfitri..InsyaAllah kita akn meyambut Syawal pada hari Ahad ni..terasa cepat masa berlalu..Ramadhan telah dipenghujungnya and Syawal mula menampakkan diri...
Lazimnya agenda bermaaf-maafan sesama sendiri merupakan agenda penting di hari raya..maaf dipinta dan dihulur..bermaaf-maafan antara anak dgn ibubapa, isteri dgn suami, adik dgn kakak, cucu dengan nenda, saudara mara jauh dan dekat serta sahabat dunia akhirat..
Indahnya maaf tu kalau ia lahir dari hati yang ikhlas..ikhlas memohon dan memberi...

Jauh disudut hari aku, aku terlalu ingin memaafkan seseorg yang pernah membuat aku derita..tp ntah..aku x mampu nak memaafkannya...kesalahan yang dilakukan terlalu dalam kesannya..mungkin org akan ingat aku kejam..x..aku bkn kejam sbb x memaafkan org..aku tau xde sorg pun yang sempurna...tp kepedihan yang aku alami hanya aku yang tahu...aku yng rasa sakitnya....kesan yg ditinggalkan masa lg terasa walaupun da lama berlalu...tu yang membuatkan terlalu sukar utk aku ungkapkan kata2 maaf..

Masih terbayang2 lg segala kejadian yang berlaku..terlalu peribadi utk aku ceritakan disini..cukup la andai aku katakan terlalu sukar utk aku maafkan bile aku terkenang kembali kisah itu and tak mungkin akan aku lupakan ape yang dia dah lakukan dekat aku dan org2 yang aku syg...

"Ya Allah..aku pohon kekuatan..."

Dikesempatan ini aku juga nak susun 10 jari mohon ampun dan maaf dari sesiapa yang mengenali diriku....mungkin ada yang megatakan layakkah aku memohon maaf kerna aku sendiri tidak memaafkan seseorg?? Andai ada yang berfikir begitu, fikir lah balik apa yang akan korg lakukan jika korg berada ditempat aku...

lagipun aku x mengatakan aku x kan memaafkann untk selama2nya...cume wat masa ni aku belum sedia utk memaafkan....

3 comments:

Daud Mili said...

selamat hari raya...

LANUN_TIMUR said...

sedang kan nabi ampun kan umat .. ini kan pulak kita.. kenapa nak dikenang kisah yag lama... bila lagi kenangan baru nak dicipta,,

dyla said...

tu Nabi...
Aq x semulia Nabi...

K I S A H A K U

"Hanya Aku Yang Lebih Mengetahui Diriku"