CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Nuffnang Ads

Selamat Datang Ke Blogger Cik Dyla

Tolong saye kawan2..ramai2 klik k? ^^,

Friday, March 23, 2012

Aku sangat menrinduinya..Ya Allah...


" we are twin.. born on October 09, 1987"


Ya Allah,

Walau dah 8 tahun berlalu, tapi rindu itu tetap ade..tak pernah kurang malah makin bertambah.. tadi rindu datang lagi.. mase tengah drive balik tiba-tiba je rindu tu datang.. teresak-esak nanges dalam kereta sebab rindu yang teramat sangat.. tak dapat nak diungkapkan dengan kata-kata macam mana rasa rindu tu.. memang menangis bukanlah cara yang terbaik.. tapi.. dah tak tau ape lagi yang nak dibuat bila rindu tu datang.. even masa tengah menulis ni pun rindu tu masih ada..


Adik,

Kita ingat lagi dulu, pas solat, kau baring letak kepala kat riba kita... pastu kita akan usap-usap rambut kau sambil bercerita.. Pastu bila kita rasa riba kita panas, kita marah kau suruh bangun.. jahat kan kita??? kalau kite tau rase tu cume sekejap je kita akan biarkan kau baring kat riba kita...


Pastu, bila malam sebelum tidur kita misty sambung cite lagi kan? macam-macam cerita.. dari cerita kat sekolah, kawan-kawan n even pasal admirer masing-masing pon kite share sama kan.. Pastu yang pasti kau selalu jadi orang terakhir yang tidur sebab nak teman kita.. kalau kite tahu kau pergi dulu, kita tak kan tidur awal.. kita akan sambung bercerita dengan kau...


Tiap tahun bila sambut birthday kita tak pernah harap akan dapat hadiah dari orang lain sebab kita tau kau misti akan bagi kita hadiah kan? pastu mama lah yang jadi orang penting.. sebab kau akan rujuk and ajak mama teman kau beli hadiah utk kita.. pastu kita pon ajak mama teman kita beli hadiah utk kau.. pastu masing-masing suruh mama rahsiakan hadiah masing-masing kan? hadiaha dulu tak seberapa pon..murah je.. tapi sangat bernilai kan??? Lepas tu, kita misti akan share hadiah sama-sama dari kawan-kawan.. biasenya dorg bagi hadiah satu je utk kita kongsi.. cut cost.. tapi no problem bagi kita sebab kita mmg dah biasa berkongsi dengan kau sejak dari dalam rahim lagi...



Bila time raya kita misti wat kuih raya sama-sama kan?? bersepah dapur kite berdua kerjakan... pastu mama bising.. tapi kau rajin kemaskan balik dapur-dapur yang bersepah..



rindunyaa dengan kenangan dulu... rasa macam baru sangat-sangat...


Dik, kau tau tak, Kak Shiqim ckp, " I never thought will having you without her". Kita sedih sangat.. kita pon tak pernah sangka yang kita cuma sempat dengan kau selama 17tahun je... tak dpt kita nak kawen sama-sama.. pastu konon-konon nak kawen dengan pasangan kembar gak tu...



kau suka warna hijau kan? kita tak suka.. tapi sekarang warna tu pon dah masuk dalam favorite color kite gak.. sebab color tu wat kita teringat kau..



Ya Allah, aku pohon kemaafan kepada KAU andai luahan ini merupakan satu keluhan.. tapi sesungguhnya aku meredhai pemergian adikku.. cuma aku tak dapat membendung kerinduaan ini..


Dik, damailah kau disana.. Doa kita sentiasa untuk kau.. Kau satu-satunya adik perempuan terbaik, sahabat terutama dan kembar yang terhebat bagi kita dunia dan akhirat.. Mungkin kita tak sempat bahagia bersama di dunia ni.. Kita cuma sempat bersama untuk sekejap saje.. tapi bila sampai masa kita tetap akan bersama kembali untuk selama-lamanya..



Al-fatihah buatmu, Norfazila..



p/s: andai ada yang sudi membaca coretan ini, mohon kiranya sudi juga untuk menghadiahkan Al-Fatihah buat adinda ku... Terima Kasih..








thanks for reading,

2 comments:

~..UdadyaNNa..~ said...

alfatihah

semoga dia sentiasa damami dan tenang di sisi Maha Pencipta..amin..

awk, be strong ok..

blogger ilham said...

yarabbi,akak tak tau pun dila ada twin.akak pun sedih bca post ni..
i know u ar d strong girl.moga adik tenang di sana & dicucuri rahmat.amin.alfatihah.

K I S A H A K U

"Hanya Aku Yang Lebih Mengetahui Diriku"