CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Nuffnang Ads

Selamat Datang Ke Blogger Cik Dyla

Tolong saye kawan2..ramai2 klik k? ^^,

Saturday, April 3, 2010

Beza mmg berbeza..

haiii semua...entry kali ni aku nak cite psl pengalaman pertama aku kat SENHENG...utk makluman semua aku bawu je benti kerja and kerja kat tmpt baru ni...
aku skng keje kat pandan jaya...dekat sket dgn umah...
masuk keje pon kul 9..leh bgn lmbt sket..hehehe
1st day kat tmpt baru..xbyk yg aku wat..
aku juz baca profile company and tgk2 work flow dorg...
satu psl company baru aku ni..xramai melayu and aku la satu2nya pekerja wanita yang bertudung dlm ofis tu..majoriti dari staff adalah berbangsa Cina..positif..because xde diskriminasi terhadap wanita bertudung...
ok..berbalik pd cite kat tmpt kerja...aku ditempatkan di HR..sesuai la dgn position aku as a HR Asst..ade 6 org staff dekat HR..big boss aku kali ni Lelaki..aku tgk dia ok..peramah...slalu bersembang dgn staff..mungkin jugak sbb bilik HR ni kecik so memudahkan komunikasi antara 1 sama lain..p mslh aku ialah..mereka semua berbahasa Mandarin ketika berkomunikasi...
aku jd blur giler...xphm sepatah haram pon pe yg dorg ckp..
tp ku tadahkan saje la telinga ku memdengar mereka membebel walaupon tidak ku ketahuan pe yg mereka merepek...
sampai waktu lunch dihari pertama agak sedey..sbb aku xde geng...dak2 HR yg lain semua pegi Non-Halal punya restoran so for sure la aku xleh ikot..
p naaseb baek aku da agak biasa dgn kwsn tu so aku xde la mslh da cari tmpt mkn..cume sedey la mkn sensorg..teringat kat tmpt lama dulu..lau waktu lunch skali kua mkn beramai2..xde kuar sensorg...
masuk hari kedua aku..pepg hari aku dibawa ke morning assembly...haaa kat sini ag dasyat mane x nye..morning assembly ni mcm take 5 la..stp staff akan diminta wat presentation mengenai pape topic pon...yg dasyat nya ialah presentation dorg in MANDARIN!!! slide pon tulis Cina..mmg aku xphm lansung....dorg tepok tgn so aku pon ikot je la tepok padahal aku xtau pon ape yg mereka tepokkan tu...
pape pon aku harap sgt aku dpt sesuaikan diri dgn tmpt baru ni...ni pilihan aku so aku kena terima..psl masalah bahasa tu aku harap aku dpt atasinya la...mungkin aku akan amek kelas Mandarin or Kantonis..actually ni pon bagos tok aku gak..aku patot tau 3rd language utk memudahkan aku mencari kerja..
pape pon wish me luck!!

(",)

3 comments:

Anonymous said...

hahhahhaha... nampaknye awk kena g kursus bahawa mandarin la pasni...
hehehhehehe..
susah la ekkk klu perhimpunan pown dalma BC....
hhhhhhmmmmm...

~..UdadyaNNa..~ said...

selamat bertugas di temapt yg baru..
huhu..cian awk lunch sorg..hurrmm..btol la windu plak nk mkn rama2 cm kt mox dlu..yg penting sup bihun cendawan...waaaahhhh....terliur niee..

cik dyla said...

cik za: tu la psl...mmg kena amek klas Mandarin gak pas ni..hehehe


Cik Diana: tau xpe...windu giler kat bihun sup cendawan tuh..sedapp sgt..

K I S A H A K U

"Hanya Aku Yang Lebih Mengetahui Diriku"