CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Nuffnang Ads

Selamat Datang Ke Blogger Cik Dyla

Tolong saye kawan2..ramai2 klik k? ^^,

Thursday, October 28, 2010

beginikah akhirnya??

Salam 1 malaysia semua..salam muhibbah..salam keceriaan..=)

Aku tersangat rajin mencOnteng blog aku arini d sbbkan ingin berkOngsi sesuatu dgn kOrg semua..
Pagi tadi..mase aku nak isi minyak kete aku terpandang satu akhbar tempatan..cite muka depan tu yg wat aku tertarik..seorang wanita disembah asid cinta??ish2..betape kejamnya org yg wat mcm tu!org yg dah xwaras and pendek akal je yg wat mcm tu..

Bayangkan betapa kecewanye ibubapa wanita malang tu tgk anak dia jadi mcm tu..penat mengandungkan selama 9bln 9hari xabes lagi..d campur dgn penat lelah membesarkan anak mereka..meyekolahkan dia..berharap yang anak tu menjadi insane yg Berjaya dan dapat dijadikan harapan utk menjaga mereka dihari tua kelak tapi last2 anak mereka jadi mcm tu diatas perbuatan orang yg tak berhati perut!betapa kejamnya org tu..dia bukan saja dah wat wanita malang tu menderita tapi turut meyebabkan seluruh keluarga dia menderita sekali..nauzubillah…begitukah pengakhiran hidup wanita itu??

Kalau la ade pon salah wanita tu, mcm tu cara kau menghukum dia??besar sgt ke salah dia??hanya sbb menolak cinta kau dan kau terus amek jln mcm tu??kami kaum wanita berhak memilih siapa yang terbaik utk dijadikan pasangan hidup!kaum lelaki tak berhak menidakkan hak kaum wanita tu!dan kalau ade antara korg yg tak terpilih, jangan wat tindakan bodoh!cube piker balik yang kehidupan kita ni dah tertulis sejak di LOh Mahfuz lagi..siapa jodoh kita tu pun dah tertulis…setiap dari kite ada jodohnye tersendiri..cume cepat atau lambat dan dekat atau jauh je jodoh kite tu..berdoa je pada yang maha Esa..dan andai cinta kite ditolak, serahkan diri pada yang Esa..mengadu pada-Nya sbb sesungguhnya Allah itu Maha Mengetahui..org kata kdg2 kita akan ditemukan dgn insan yg menolak diri kita sblm kite dapat insane yg boley menerima diri kite supaya kite lebih menghargai sesuatu yg d berikan pada kita tu..
tapi kalau kau dah amik tindakan sendiri dgn simbah asid kat wanita yang menolak cinta kau tu..ape yg kau dapat??kau nak agy ke kat dia yg dah cacat tu??nak ke kau jaga org cacat seumur hidup kau?

Aku bkn la baik sgt..aku pun byk dosa dan salah silap..tapi Alhamdullilah aku tak pernah lagi wat tindakan bodoh sbb aku masih waras..aku kesian sgt pada kaum2 aku..mmg la kita ni berada ni zaman akhir..dah mcm zaman jahiliah!kekejaman terhadap wanita semakin menjadi2..semakin aku takut dgn dunia hari ni..kami kaum wanita pun bersama meyumbang tenaga membangunkan Negara tapi kenapa layan wanita dgn kekejaman??ish….

Aku x salahkan mane2 pihak sbb mungkin masin2 salah..cume kalau boley berpikir la secara waras sebelum melakukan ape2..FIKIR SECARA RASIONAL!itu yg penting..

AKU BENCIKAN KEKEJAMAN!!

“Ya Allah..aku berlindungi daripadamu…jauhkanlah diriku dan ahli keluarga ku daripada segala malapelataka dunia” Amin..

No comments:

K I S A H A K U

"Hanya Aku Yang Lebih Mengetahui Diriku"