CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Nuffnang Ads

Selamat Datang Ke Blogger Cik Dyla

Tolong saye kawan2..ramai2 klik k? ^^,

Thursday, September 3, 2009

Suka2 update blog...

Assalamualaikum semua...
masih x lambat kan utk aku ucapkan selamat berpuasa and x la terlalu awal untuk aku ucapkan selamat menyambut hari raya kan? =)

Kejap je rasa..pejam celik pejam celik minggu ni kite da masuk pertengahan bulan ramadhan. Terlalu cepat masa berlalu.. Ape pengisian bulan ramadhan taun ni? tiap2 taun masuk ramadhan aku slalu berazam nak terawih 30 ari and nak khatam quran.. Mmg aku wat p xpnh dpt wat seperti yang dirancang.. Phm2 je la perempuan, mane cukup ari...misti ada tinggalnye...hukum kaum wanita mcm tu...kdg2 rasa rugi gak xdpt terawih penuh..yela bkn slalu pun gi terawih.. Kalu x time uzur pun kadang2 x gi terawih gak..kalau weekday, balik keje terlambat jew..
bile da lambat tu confirm2 la penah nak terkejar2..akhirnya terabai la terawih...cuba bygkan kalau taun ni taun terawih dpt terawih...misti korg akan laksanakan terawih taun ni dgn sempurna kan...

Sebenarnya bln ramadhan ni seronok...bagi yang dah berkeluarga misti la bln ni bln utk bersama keluarga..bersahur sama..berbuka sama...alangkah indah dan seronoknya..walaupun hidangan x seberapa, tapi dgn kemeriahan suara ahli keluarga ketika menjamu selera tu dah cukup mengenyangkan..kalau ari biasa tu biasa mkn sendiri2..tp bln puase ni syoknya mkn bersama..
aku pun kalu boleh ari2 nak mkn dgn famili..seronok..tmbhan masa nak berebut mknan..
ala saja je nak berebut..time tu je la nak bermanja dgn adik beradik..

Bln ramadhan ni gak bln utk menyucikan jiwa...bln utk bertaubat..bkn la kata bln ni je baru leh bertaubat..bln lain pon leh p bln ni special sket sbb bln ni semua pintu2 neraka tetutup dan dibuka semua pintu2 syurga..pilih je la kita nak masuk pintu mana..cukupkan waktu solat wajib, solat sunat, amal jariah...humm..aku nasihat sgt pon x reti sbb aku pun xsempurna...
aku nak jadi wanita sempurna....so aku cuba...

hum...k la...sambung part 2 ti la...ade keje nak wat plak...
huhu..lg 6 jam nak berbuka.. =)
Selamat berbuka kwn2..
jgn mkn smpi buncit...nnt bj raya xmuat..

No comments:

K I S A H A K U

"Hanya Aku Yang Lebih Mengetahui Diriku"